در این پست از بحث امامت ، به تعیین امام می پردازیم :
از آنجا که امامت دنباله نبوت است باید گفت : حتماً خداوند امام را تعیین می كند، چه از طریق پیامبر و چه اینكه هر امامی ، امام بعد از خود را تعیین كند. تعیین امام به انتخاب مردم نیست ، كه هر كسی را خواستند معین كنند یا هر وقت خواستند از انتخاب او صرف نظر كنند و بدون امام بسر ببرند و چون مسأله در اختیار آنها بوده است ، باقی ماندن بدون امام برای آنها صحیح باشد ، بلكه طبق حدیث معتبر پیامبر (ص) «كسی كه بمیرد، و امام زمان خویش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است ». بنابراین جایز نیست در هیچ زمانی، زمین از امامی كه اطاعت او واجب است، و از طرف خداوند منصوب می باشد، خالی بماند ـ خواه انسانها او را به امامت قبول كنند، خواه نكنند، خواه به وی كمك نمایند و خواه ننمایند، چه از او پیروی كنند و چه نكنند، و خواه امام حاضر باشد، خواه از دید مردم پنهان باشد ـ زیرا همانگونه كه غیبت پیامبر از مردم هنگام رفتن به غار و شعب ابوطالب صحیح است، غیبت امام نیز صحیح و خالی از اشكال است. و غیبت ـ چه طولانی یا كوتاه ـ عقلاً تفاوتی نمی‌كند.
خداوند متعال در سوره رعد آیه 7 می فرماید :« إِنَّا أَرْسلْنَك بِالحَْقِّ بَشِیراً وَ نَذِیراً وَ إِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلا خَلا فِیهَا نَذِیرٌ »
ما تو را به حق براى بشارت و انذار فرستادیم ، و هر امتى در گذشته انذار كننده اى داشته است .





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : شنبه 17 مهر 1389 | توسط : علی قربانی